12/02/2012

When 2012 will ends

As salam..  
welcome to my new blog. Hakuna Matata telah ditutup dan disimpan utk aku baca sendiri.. sebab semua gambo dah hilang.. aiseyyy..aku terdelete thru handphone aku. Al maklumlah first time guna android... hehehe...berapa reti guna lagik..skalik terdilit.. aiseyyyy...

Sedar tak sedar kita dh masuk bulan terakhir utk tahun 2012. Sat sgt rasa dh nak habis thn 2012 ni. Dayyan pun dah setahun. Tapi baru tumbuh gigi 4 batang. Berjalan pun xboleh lagi.. br bertateh2 ngengkang n kekadang catwalk ala2 supermodel gitu.. hahaha..






 Aku mmg dah train Dayyan duduk dalam car seat bila dalam kereta sejak umur dia 3 bln (start keja lps berpantang). Even dia nanges rimas taknak duduk atas seat dia.. aku buat tak heran ja.. biar dia duduk jugak dlm seat dia tu. Senang aku nak drive..  kihkih..

Tahun ni saja 2x dia warded kat KMC. 1st time sebab H1N1..2nd time sbb diarrhoea.. & kalau tak kali ke3..tp kali ke3 tu kami xbawa dia ke KMC. setakat amik ubat kat Dr Lee saja sbb rasa terkilan sgt nak bawak p sana disebabkan Dr Quah dr KMC tu bukan main redah sukati dia ja drip anak aku sampai darah merembes2 kuaq (hiperbola la sgttt)

Kalau ampa nak tau Dayyan ni sejak H1N1.. antibodi dia sangat la lemah..2 minggu sekali mesti demam/batuk/selsema/kahak/muntah... sampai Annual Leave aku yg ada 34 hari tu pun dah habis. Kekadang aku merungut jugak sbb Dayyan selalu xsihat tp aku cepat2 istighfar... xbaik cakap mcm tu. Sedangkan ramai lagi manusia yg mempunyai dugaan yg lagi hebat. MasyaAllah.. Kiranya kat umah aku tu mmg dah ada mesin nebulizer & stok Berodual & Ventolin..huuu..

Tetapi semenjak Dayyan consume Singulair Granule Orales sejak sebulan yang lalu, asthma Dayyan under control. Xpenah kena lagi la sejak consume ubat tu setiap malam. So kat rumah tu mmg kena sentiasa ada stok Singulair ni. Alhamdulillah... katanya ubat tu mahal skett. 1 sachet, 4mg costs RM6.90(-+) Nasib baik la guna perkhidmatan sedia ada iaitu TM Medicare.. kalau x.. botakk wooo.. Ni dia rupa ubat tu..



Ada lagi info yg aku dapat.. Efficas Care pun ok utk asthma. Belum sempat nak godek2 kat  google lagi tentang product tu. Nanti aku dapatkan info..

Ok..stop kat sini dulu. Nanti aku sambung blog lagi... ada keja  mai plak..hahaha..
 





No comments:

Post a Comment