12/03/2012

Luahan hari ini

Yeayy.. baru settle fail2 pagi ni.  japgi kalau ada fail lagi yg masuk kena settlekan cepat2. aku ni jenis tak suka tangguh² keja kalau tak keja dok pikir sampai ke sudah selagi fail belum selesai. Setakat skang ni aku masih lagi blurr dengan sistem 1ROC - Sistem Satu Pendaftaran Kontraktor yang start pada 15 Oktober yang lalu. Sistem ni bertujuan untuk memudahkan kontraktor tapi entah kenapa buat masa ni aku rasa sistem ni lagi menyusahkan kontraktor dan kakitangan PKK & CIDB. Maybe awal² ni nyusahkan skit la kot. Entahlah..wallahualam. We'll see...


Pagi ni mummy Dayyan bangun tido dengan segar bugar sbb semalam mummy Dayyan tido awal dr Dayyan kekdahnya (Gamak kan mummy dia yg tido dulu dr anaknya...) hehe.. Semalam Dayyan tido agak lewat.. around 9.45-10.00 pm maybe. sbb bila aku dgr lagu Adam Hawa berkumandang terus terjaga dr tidomamun ..iols rasa mcm kena renjatan lektrik. Ku lihat di sebelah Dayyan dah terbongkang tido sambil memegang botol susu.. pastu aku tido balik.. Pagi ni bangun baru tgk Adam Hawa yang dirakam semalam. 

Minggu ni mmg Dayyan tido agak lewat la.. selalunya 8.30mlm dia dh tido kul 5.00-5.30mlm br bgn tido. Minggu ni paling awal dia tido kul 9.30mlm..bgn lak mcm biasa. Pastu bila siang, mula la dia nak tido lama  . Mummy  bukan berkenan sgt Dayyan tido lelama sgt time siang.. huhu

Kekadang aku kesian gak kat anak aku ni sbb ada gak yg dok 'bunyik²' dia tak boleh berjalan lagi sedangkan umur dia dah 13 bulan. Tp frankly speaking kekadang aku stress jugak bila org dok cakap2 legu ni.. tp then rasa malas nak pikir. biarlah anak aku lambat berjalan pun..bukannya tak usaha train dia ka apa..tp dah dia lambat skett berjalan nak buat mcm mana. Dayyan ni plak tinggi renjong.. kepala lak besau mcm abg Ilhan dulu.. asal lepas tangan ja mula la kepala dulu yg nak tumbang.  

Walau bagaimanapun, aku bersyukur anak aku ni sihat, sempurna fizikalnya, tak banyak songeh, suka main aci sembunyi & aci ligan ngan aku . & soft spoken (speaking cara dia la...) sopan santun ja anak aku ni walaupun kekadang membuas..hehehe.. dan lagi satu dia tersangatlah suka senyum. Buktinya bleh la godek2 dalam photo album Facebook aku. hehe.. kalau muka masam tu maknanya dia mengantuk ataupun baru bgn tido. huuu

Oklah mummy Dayyan nak stop sini dulu..nanti sambung len...














No comments:

Post a Comment